Film

Terrifier Recensie

Beauty & parfum

De meeste mensen weten dat ik echt een zieke angst voor clowns heb. Ik haat ze en vind ze echt vreselijk. Toch besloot ik om een horror met een clown te kijken.
De laatste films die ik een beetje eng vond waren Creep 1 & 2. Ondertussen kwam ik uit op films van clowns en zo vond ik Terrifier. De trailer zag er eng uit en ik wist niet zeker of het een goed idee was om deze te kijken. Ik spoor niet helemaal want ik besloot ondanks mijn enorme angst toch deze film te kijken… Wat ik ervan vond? Dat lees je later in dit artikel.

Art heeft vorig Halloween de boel flink op stelten gezet, maar het is niet genoeg voor hem. Ditmaal keert de maniakale clown terug om drie jongedames te terroriseren. Hij laat zich hierbij door niets of niemand in de weg staan om zijn lust naar moord te stillen. Het belooft wederom een bloederige nacht te worden.

Na slechts 10 minuten zat ik al trillend op de bank. Deze clown is echt angstaanjagend gewoon, ondanks dat ik hem zo eng vond heb ik hem wel afgekeken want hij was echt supergoed. Voor het eerst in jaren vond ik een film echt super eng. De film wordt ontzettend goed opgebouwd qua spanning. Bij de meeste films heb je eerst een hoop gelul voordat er echt dingen gebeuren. Dat was bij deze film zeer zeker niet het geval. Al in de eerste 2 minuten kreeg ik kippenvel op mijn armen omdat het zo freaky was.

Ik heb ontzettend genoten van deze film qua spanning. Hij was echt gruwelijk, de manier waarop hij te werk gaat is ook echt eng gewoon. Ik kan niet teveel in detail treden maar erg smakelijk is deze horror niet, ik kan in een horror vrij goed tegen bloed maar deze vond ik toch wel extreem. Ik heb meerdere keren kokhalzend mijn hoofd weggedraaid omdat ik gewoon echt niet verder kon kijken. Stiekem hoop ik dat er een deel 2 komt. Ook al vond ik deze film super smerig en eng een deel 2 verdient deze film zeker!

Als je net als ik een zieke angst voor clowns hebt kan ik je deze film zeker niet aanraden. Waarschijnlijk ga je hem te heftig vinden, want heftig dat is hij zeker.
Je vraagt je vast af waarom ik hem dan wel keek. Nou ik ben zo eigenwijs als wat en dat heb ik geweten ook.