Fitgirl, Fitgirl Experience

Fitgirl Experience: Mijn favo workouts

Fitgirl Experience: Mijn favo workouts
Beauty & parfum

We zijn 2 weken verder in het proces om Fitgirl te worden. Ik doe dit nog steeds met veel plezier. Helaas heb ik 3 daagjes moeten skippen vanwege lichamelijk pijn. Dit was helaas geen spierpijn. Maar goed ik ben zo goed als genezen en kan weer verder met mijn workouts. In die twee weken tijd heb ik favo workouts gekregen.
Het leek me ontzettend leuk om mijn favo workouts met jullie te delen, misschien heb je zelf ook wel favoriete workouts.

1.  Normale Buikspieroefeningen:
Buikspieroefeningen ik ben er zo gek op! Het is heerlijk om je harde werk te voelen aan je buikspieren. De oefeningen kunnen pittig zijn als je ze een stuk of 20 keer per keer doet. Hier hou ik van, ik ben iemand die maar door en doorgaat met sporten ik hou niet van opgeven. Soms is dat in mijn nadeel maar vaak ook totaal niet.
Als ik een intensieve workout erop heb zitten, doe ik hem in de avond gerust nog een keer. Mijn verloofd moet me soms ook echt tegenhouden omdat ik veel te veel doe.
De buikspieroefeningen zijn simpel om uit te voeren en bijna iedereen kan ze doen.

2. Jumping Jacks:
Jumping Jacks vind ik ook onwijs leuk om te doen, heerlijk springen en bewegen. Ik hou ervan om te bewegen en kan dan ook totaal niet stil zitten.
Van stil zitten word ik helemaal gek en dan moet ik nog meer bewegen, het lijkt wel een tic ofzo. Het fijne aan Jumping Jacks is dat je er gewoon heerlijk mee beweegt en lekker veel traint. Meestal doe ik deze workout eerst en ga ik daarna verder met buikspieroefeningen. Heerlijk om mee te starten.

3. Squats:
Squats staan op plek 1. Deze vind ik echt het allerleukste om te doen, deze oefening voel je zo lekker in je benen. Ik ben echt gek op dat heerlijke gevoel.
Soms zijn de Squats een beetje zwaar voor mijn knieën, ik ben hypermobiel en er schiet vaak iets uit de kom bij me. Meestal is dat mijn knie, die is er al heel vaak uit geweest en daardoor zijn mijn banden slap waardoor ik zo nu en dan last van mijn knie heb. Vandaar ook dat de squats soms wat zwaar zijn. Maar dat mag de pret zeker niet drukken. Het is en blijft mijn meest geliefde workout.

4 Russian Twist:
De Russian Twist is bedoeld om je schuine buikspieren te trainen, aangezien ik gek ben op buikspieroefeningen kan deze zeker niet ontbreken.
De workout is echt perfect om je schuine buikspieren intens te trainen. En intens trainen ik hou ervan!

5. Zumba:
Natuurlijk kan Zumba echt niet ontbreken, ik denk dat de meeste mensen wel weten wat Zumba is, mocht je dat niet weten dan leg ik het even uit.
Zumba is een dansfitness uit Latijns-Amerika. Het is ontzettend goed voor je lichaam en super leuk om te doen, zeker als je van dansen houdt.
Het helpt vet te verbranden, het helpt bij de spierversterking en zorgt voor een betere conditie. Zeker de moeite waard om eens te proberen.

Dit waren mijn favoriete workouts, doe je zelf ook aan workouts? Wat zijn jou favo workouts?

Bedankt voor het lezen van dit artikel en tot de volgende keer!
Xoxo

4 Comments on “Fitgirl Experience: Mijn favo workouts

    1. Nee idd, maar gelukkig bestaat er verschil tussen mensen als iedereen hetzelfde leuk zou vinden zou het ook maar saai zijn haha

Geef een reactie